HTML

Frigidair

Lássuk mi van a frigóban! Főzzünk belőle finomat! Receptek, helyek, ételek, élmények, a legjobbakból!

Friss topikok

  • szöszkehölgy: Legjobb igazi eperből és natúr joghurtból finomság! (2009.09.18. 14:01) Az eper, mint olyan
  • Schilla: Szia! Én is véletlenül találtam rá a műsorra, de sajnos az elejéről lemaradtam, ezért kicsit kuta... (2007.05.17. 11:07) Elizabeth, a konyha nagyasszonya

Linkblog

Elizabeth, a konyha nagyasszonya

2007.04.20. 14:57 ánizs

Soha nem is hallottam róla... Sőt erre a filmre is csak egészen véletlenül találtam... Vagyishogy véletlenek persze nincsenek... Elizabeth David-ról csak ennyit árult el:

"Egy híres ínyesmester írónõ, az eredeti házitündér, Elizabeth David viharos élete. Elsõ könyvét Mediterrán konyha címmel 1950-ben adták ki, és ezt további nyolc követte, amelyek világszerte több mint 2 millió példányban keltek el. A nyilvánosság elõtt elegáns, tiszteletre méltó és barátságtalan volt, valójában azonban nem törõdött a hagyományokkal, imádta az életet, az életet és a férfiakat."

De ez pont elég volt ahhoz, hogy kíváncsi legyek Nigella elődjére, Jamie Olivier nagyanyjára és egyáltalán. Ínyesmester írónő, ez olyan fogalom, amire egy magamfajta háziasszony vágyakozással telve gondol...
A filmben szépen váltakoztak a főzős jelenetek, meg a szerelmeskedős jelenetek és a végén konklúzióként ezt lehetett összegezni, egy igazi nő, aki nagyjából lefedte azt a két területet, amiért érdemes itt botorkálnunk ebben a földi létben.

Viszont két fontos dolgot ezen felül is meg kell jegyeznem tőle. Első könyve, (ami nem hiszem, hogy magyarul megjelent, mert kedves jó barátom, google sem tudott erre mit mondani...) szóval a Mediterrán étkek kötet summázataként két fontos dologról beszélt, vagyis az olivaolajról és a fokhagymáról, ami mintegy alapot ágyaz a finomságos olasz konyhának.

A másik ilyen alaptevés a francia konyha kapcsán hangzott el tőle, annak pedig az volt a lényege, hogy a lehető legegyszerűbben. Tehát az igazán jó kajákhoz törekednünk kell a sallagmentességre, és a lehető legegyszerűbb megoldások alkalmazására. Nem sok mindent tudtam meg a filmen kívül Elizabeth-ről. Néhány fotót gyűjtöttem még róla, receptjét magyarul nem leltem, pedig ő reformálta meg az angol konyhát. Bár ha egykori londoni reggelimre gondolok, bizonyára azért ez nem sikerült neki teljes mértékben...

1 komment

Címkék: história

A bejegyzés trackback címe:

https://frigidair.blog.hu/api/trackback/id/tr5661233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schilla 2007.05.17. 11:07:54

Szia!

Én is véletlenül találtam rá a műsorra, de sajnos az elejéről lemaradtam, ezért kicsit kutakodtam és végül megtudtam: Elizabeth David – Egy élet receptjei címmel futott a műsor. Következő vetítési időpontok:Június 4. 21:00, június 5. 9:00 és 15:00 órakor a Viasat History-n. Remélem többen is megnézik!
süti beállítások módosítása